Nytt fra allmennlegetjenesten Vestvågøy

Kommunalsjef Turid Anita Amundsen informerer om endringer i allmennlegetjenesten på Vestvågøy.

Harald Sivertsen, fastlege gjennom mange år, har pensjonert seg og det har siden vært vikarer i hans hjemmel. Vestvågøy kommune overdrar nå denne hjemmelen til Leknes legesenter og Sivertsens pasienter vil derfor bytte kontorsted for sitt fastlegetilbud. Byttet skjer i forbindelse med at fastlege Hallvard Angelsen flytter sin virksomhet til Lofotleger AS. Byttet trer i kraft 01.09.2023. Pasienter på Angelsens liste vil samtidig bytte kontor fra Leknes legesenter til Lofotleger. Disse beholder fortsatt Hallvard Angelsen som sin fastlege.

Alle som i dag har Harald Sivertsen/vikar for Sivertsen som fastlege vil fra 01.09.2023 ha fastlegekontor ved Leknes legesenter og møte en vikar der. Fra senest 10.10.23 vil pasientene på Sivertsens liste bli tildelt ny (permanent) fastlege. HELFO vil gjøre fordelingen og vil gi informasjon til alle pasientene som berøres. Om du ikke ønsker å bytte fastlegekontor, må du akseptere byttet nå og videre kan du velge å sette deg på venteliste ved Lofotleger AS.

Vestvågøy kommune ønsker velkommen i fast stilling vår dyktige fastlege Petter Fabritius. Petter har jobbet som vikarlege siden desember 2022 og vi er veldig glade for at han har valgt å bli værende hos oss.

Ekstra hyggelig er det også at Pål Haug flytter hjem til Vestvågøy og vil være lege hos oss i kommunen. Pål jobber i dag på Haukeland Sjukehus. Han er spesialist i indremedisin og straks kardiolog. Velkommen!

Den siste vi kan ønske velkommen er Andreas Sveaass. Andreas jobber i dag på Lofoten sykehus ved medisinsk avdeling. Vi syns det er så flott at Andreas vil komme til allmennlegetjenesten i Vestvågøy.

Du møter dem på Leknes legesenter. Vi gleder oss til alle er på plass. Ta dem godt imot!

Turid Anita Amundsen
Kommunalsjef Helse & Mestring