Snart byggestart på Hauklandstranda

Målet for entreprenør Thore Magnussen og Sønn AS er å komme i gang så tidlig som mulig over påske.

3D-skisse av servicebygget tegnet av Arkitekt Arne Henriksen.

Thore Magnussen og Sønn AS vant anbudskonkurransen for servicebygget på Hauklandstranda og den 31. mars 2023 ble kontrakten formelt signert. Samarbeidprosjektet mellom Statens vegvesen, Nasjonale turistveger og Vestvågøy kommune har nådd en viktig milepæl ved at grunnarbeidene kan starte i løpet av april. Tidlig oppstart i vår vil være avgjørende for om prosjektet kan ferdigstilles før sommeren 2024, eller om det det må sluttføres ut på høsten.

Besøkende vil selvfølgelig legge merke til at det er byggeaktivitet og det vil kunne føre til noen begrensninger i området. Entreprenør vil så langt det er mulig prøve å tilpasse arbeidet i forhold til sesong og besøksmengden i området, og det vil være en løpende kontakt med Hauklandstranda AS som har driftsansvar på stranda på vegne av Vestvågøy kommune.

Informasjon om prosjektet, og varsling om arbeid og begrensninger i området, legger vi ut på egen prosjektside. Vi oppfordrer til å følge med på denne nettsida, og at de som har kontakt med tilreisende også informerer videre.