Viktig melding

Nyttig informasjon til deg som ansatt

  • Her finner du nyttig informasjon som ansatt i Vestvågøy kommune
  • På min side finner du lønnsslippen din og kan registrere fravær

Lønn og lønnsslipp

  • Lønnen din utbetales den 12. hver måned. Er lønningsdatoen i en helg eller helligdag blir lønnen utbetalt siste ordinære arbeidsdag før den 12. 
  • Lønnsslippen blir sendt fra vårt lønnssystem Visma til din registrerte e-postadresse. Det kan enten være e-posten på jobb eller din private e-post. Du åpner lønnsslippen med et standardisert og forhåndsbestemt passord (vanligvis fødselsdato DDMMÅÅ). 
  • På min side (Visma) finner du lønnsslipper tilbake til 2019, og du kan selv endre kontonummer, e-postadresse og andre opplysninger som gjelder ditt arbeidsforhold. Du logger inn via id-porten (bankID)
  • Vi henter skattekortet ditt fra Skatteetaten. Gjør du endringer på det hos Skatteetaten vil det bli automatisk oppdatert i vårt lønnssystem. 

Logg inn på Min side (Visma)

Registrer fravær, send inn egenmelding og søk velferdspermisjon

På min side registrerer du fravær, sender inn egenmelding og søker om velferdspermisjon

  1. Trykk på ny ferie/fravær på startsiden
  2. Du får opp en kalender. Trykk på “ny” og deretter “nytt fravær”
  3. Velg aktuell periode for fraværet, velg om det er sykdom, barn/andres sykdom eller velferdspermisjon (skriv hva du søker om permisjon for i “notat”) og send inn
  4. Fraværet eller egenmeldingen er ferdig registrert og sendt videre til leder for godkjenning

Logg inn på Min side (Visma)

Hvordan kan jeg lese e-post hjemmefra eller på mobil?

Du logger deg på Outlook Webmail og Office 365 med ditt vanlige kommunepassord. Om du har registrert totrinnsverifisering må du deretter godkjenne innloggingen i appen Microsoft Authenticator eller med kode som du får på SMS. 

Logg på Office 365 (Outlook webmail)

Få IKT-support

På serviceportalen finner du svar på mange spørsmål, og kan blant annet melde fra om IKT-problemer eller bestille IKT-utstyr. Ledere kan også bestille IKT-tilganger til nye ansatte/vikarer. Du logger deg inn med ditt vanlige kommunepassord og registrerer ny hendelse. 

Logg inn på serviceportalen

Du kan også kontakte IKT-support på tlf.: 75 42 01 11.

Adgangskort

Det er din nærmeste leder som bestiller adgangskort og tilgangene du skal ha. Når bestillingen er sendt fra leder tar du bilde og får laget adgangskort hos servicetorget på rådhuset. 

Tjenestebevis

Tjenestebeviset er en attest på arbeidsforholdet og inneholder navn og fødselsdato på den ansatte, arbeidssted, stilling med stillingstittel, stillingsprosent og antall timer og arbeidsforholdets varighet.

Tjenestebevis blir ofte gitt i forbindelse med avsluttet ansettelsesforhold, videreutdanning, opplæring eller kurs, jobbsøknad eller arbeidsledighetstrygd

Bestill tjenestebevis

Læringsportalen Glup

I Glup vil du finne kurs og veiledere fra Visma og NHI.

Logg inn på Glup

Registrere reiseregninger og utlegg

På Min side (Expense) kan du registrere reiseregninger og utlegg. 

Logg inn på Min side (Visma)

Bestille jobbreiser

Hos Berg Hansen kan du bestille jobbreiser. Du må ha en jobbprofil for å gjøre dette. 

Berg Hansen reisebestilling