Lønn og lønnsslipp
Lønnen din utbetales den 12. hver måned. Er lønningsdatoen i en helg eller helligdag blir lønnen utbetalt siste ordinære arbeidsdag før den 12.
Lønnsslippen blir sendt fra vårt lønnssystem Visma til din registrerte e-postadresse. Det kan enten være e-posten på jobb eller din private e-post. Du åpner lønnsslippen med et standardisert og forhåndsbestemt passord (vanligvis fødselsdato DDMMÅÅ).
På min side (Visma) finner du lønnsslipper tilbake til 2019, og du kan selv endre kontonummer, e-postadresse og andre opplysninger som gjelder ditt arbeidsforhold.
Du logger inn via id-porten (bankID)
Logg inn på Min side (Visma)
Registrer fravær og send inn egenmelding
På min side registrerer du fravær og sender inn egenmelding
- Trykk på ny ferie/fravær på startsiden
- Du får opp en kalender. Trykk på “ny” og deretter “nytt fravær”
- Velg aktuell periode for fraværet, hvilke type fravær det er og send inn
- Egenmeldingen er ferdig registrert og sendt videre til leder for godkjenning
Logg inn på Min side (Visma)
Registrere reiseregninger og utlegg
På Min side (Expense) kan du registrere reiseregninger og utlegg.
Logg inn på Min side (Visma)
Hvordan kan jeg lese e-post hjemmefra eller på mobil?
Du logger deg på Outlook Webmail og Office 365 med ditt vanlige kommunepassord. Om du har registrert totrinnsverifisering må du deretter godkjenne innloggingen i appen Microsoft Authenticator eller med kode som du får på SMS.
Logg på Office 365 (Outlook webmail)
Få IKT-support
På serviceportalen finner du svar på mange spørsmål, og kan blant annet melde fra om IKT-problemer eller bestille IKT-utstyr. Ledere kan også bestille IKT-tilganger til nye ansatte/vikarer. Du logger deg inn med ditt vanlige kommunepassord og registrerer ny hendelse.
Logg inn på serviceportalen
Du kan også kontakte IKT-support på tlf.: 75 42 01 11.
Adgangskort
Det er din nærmeste leder som bestiller adgangskort og tilgangene du skal ha. Når bestillingen er sendt fra leder tar du bilde og får laget adgangskort hos servicetorget på rådhuset.
Bestille jobbreiser
Hos Berg Hansen kan du bestille jobbreiser. Du må ha en jobbprofil for å gjøre dette.
Berg Hansen reisebestilling
Tjenestebevis
Tjenestebeviset er en attest på arbeidsforholdet og inneholder:
- Navn og fødselsdato på den ansatte
- Arbeidssted
- Stilling med stillingstittel, stillingsprosent og antall timer
- Arbeidsforholdets varighet
Tjenestebevis blir ofte utgitt i forbindelse med:
- Avsluttet ansettelsesforhold: Når en ansatt slutter eller blir sagt opp, vil et tjenestebevis bekrefte ansettelsesforholdet.
- Videreutdanning, opplæring eller kurs. Det kan være nyttig for å styrke søknaden og dokumentere relevant erfaring.
- Jobbsøknad: Mange arbeidsgivere krever et tjenestebevis som en del av søknadsprosessen i forbindelse med ny jobb. Dette dokumentet bekrefter den ansattes tidligere erfaring og ansettelsesforhold.
- Arbeidsledighetstrygd: I forbindelse med søknad om arbeidsledighetstrygd vil tjenestebeviset kunne bekrefte tidligere arbeidsforhold.
Bestill tjenestebevis