Når varsler vi deg?
- ved kokevarsel av drikkevannet
- ved all planlagt stenging av vann, eller ved dårlig vannkvaliteten som følge av reparasjoner eller spyling av ledningsnettet
- ved akutt forurensing som påvirker vannet ditt
Sjekk våre driftsmeldinger
Følg rådene til Helseinstituttet om hva du bør gjøre når du får kokevarsel fra kommunen.
Hva bør du gjøre hvis du får beskjed om å koke drikkevannet?
Hvordan varsler vi
Vestvågøy kommune informerer deg via varsel på telefon, kommunens hjemmeside og media.
Får du ikke varsel på telefon?
Som abonnent vil du få varsel på adressen som telefonnummeret ditt er registrert på. Om du har jobbtelefon vil du ikke motta meldinger. Det samme gjelder om du har flere bygg registrert på deg eller bedriften.
Ved korttidsutleie er det viktig at du som utleier varsler dine leietakere.
Hvordan få varsel på telefon?
- På tjenesten “Varsle meg” kan du eller din bedrift registrere telefonnummeret på rett adresse eller legge til flere adresser som du ønsker varsel for
- Vaktmestere eller andre med driftsansvar for flere bygg kan også registrere seg for telefonvarsel
- Du kan registrere hemmelig nummer. Ditt telefonnummer vil ikke være synlige, selv om du mottar telefonvarsler
Registrer nummeret ditt og adressen du ønsker varsel for på Varsle meg
Les hvordan du bruker Varsle meg (PDF, 461 kB)
Vakttelefonen for vann og avløp
- Vakttelefonen håndterer akutte hendelser på det kommunale vann og avløpsnettet som vannlekkasjer, kloakklekkasjer, tilstopping av kloakkledninger m.m.
- Vakttelefonen er åpen hele døgnet.
- Kontakt rørlegger ved vannlekkasje i bolig eller på private vann og avløpsnett
Ta kontakt med vakttelefonen eller driftsavdelinga på vann og avløp på dagtid om det ikke er akutt.