Ny økonomisjef til Vestvågøy kommune

Vi er glade for å kunngjøre at Remi Nilsen blir vår nye økonomisjef fra 1. august 2024.

Med et bredt spekter av erfaringer fra privat og offentlig sektor, fra nord til sør, bringer han et unikt og helhetlig blikk på økonomi og samfunn til rollen. Vi ser frem til å ønske Remi velkommen, og er trygge på at han vil å spille en viktig rolle i å fortsette den gode utviklingen av kommunens økonomi.

Med en solid faglig bakgrunn som siviløkonom og en livslang lidenskap for tall og problemløsning, tar Remi med seg verdifull erfaring fra roller som blant annet kommunedirektør i finnmarkskommunen Loppa, samt tidligere økonomisjef i Vang og Gloppen. Han har dykket ned i både brede samfunnsmessige utfordringer, samt de konkrete tallene knyttet til økonomistyring. Denne kombinasjonen, sammen med hans interesse for psykologi og filosofi, sikrer en relevant tilnærming som er avgjørende i møte med utviklingen samfunnet vårt står overfor. Vi er overbevist om at Remis dedikasjon til å finne gode løsninger og hans sterke analytiske ferdigheter vil være en viktig ressurs for Vestvågøy kommune i årene som kommer.

Remi har en stor iver og entusiasme for tall og problemløsning. Han ser frem til å fordype seg i Vestvågøy, der han vil bli del av et godt fagmiljø og bidra til å utvikle kommunes økonomi videre.

«Gode løsninger bør tar utgangspunkt i det grunnleggende problemet, og ikke symptomene det gjerne skaper. Jeg har derfor stor tro på helhetlige tilnærminger, og gleder meg til å ta del i en stor og tverrfaglig gruppe. Jeg ser frem til å bli kjent med Vestvågøy, og jobbe videre for en positiv utvikling.» – Remi Nilsen, kommende økonomisjef, Vestvågøy kommune.

Navn: Remi Nilsen
Født: 1977 (47 år)
Bosted: Loppa kommune, flytter til Vestvågøy ila sommeren 2024. Opprinnelig fra Bergen.
Tiltredelse: 1. august 2024.
Utdanning: Siviløkonom.
Et utvalg relevant arbeidserfaring: Økonomisjef i Vang (2015–2019) og Gloppen (2019–2022) kommune. Kommunedirektør i Loppa (2022–d.d.)